Spinning HOG

Hvilket hold skal jeg vælge?

Begynder/Cycling 1
Her er der mulighed for grundig instruktion i korrekt indstilling af cykel samt hvordan cyklen fungerer. Har du ikke prøvet spinning før anbefaler vi du første gang tilmelder dig en prøvetime på dette hold. Hvis ikke der er nye medlemmer eller eksisterende medlemmer der har behov for instruktion af cykel m.v. køres sessionen på almindeligt Cycling 1 niveau.

Mød omklædt klar ved cyklen 10 min. før start og giv instruktøren besked på at du ønsker hjælp til indstilling af cykel.

Cycling 1 (Køres ikke pt)

En session på Cycling 1 kan se ud som følgende:

Der køres i godt tempo, med indlagte regelmæssige pauser.

Da du selv bestemmer hvor meget belastning du lægger på, kan den øvede spinner også få et godt udbytte.

Cycling 2

Her bliver kørt ekstra godt til, og træningen er tilrettelagt, så du kan forbedre din kondition og muskelstyrke.

Typisk vil pauser være af kort varighed og intervallerne lidt længere end på Cycling 1.

Du kan dog sagtens køre på holdet selv om du ikke er så rutineret - belastningen indstiller du jo selv.
Holdene oprettes efter behov og der kan forekomme at Begynder/Cycling 1 ikke vil være tilgængelig i en periode og deltagelse vil så ske på Cycling 2 niveau.
Puls
Her køres der efter din puls og vi bruger iQniters system.
Det foregår ved at din puls bliver vist på en skærm i lokalet således at du kan følge din udvikling i det program instruktøren har valgt for timen. Der er ikke noget at være bange for - de andres er også deroppe et sted .
Watt
Det er ikke kun for supermotionister og elitefolk, lad os bare slå det fast med det samme.
For at få fuldt udbytte af din træning til watt timerne skal du igennem en test der tages et par gange i løbet af sæsonen. Den varer 20 min og bruges til at finde dit watt tal eller ftp.
Når det er fundet indstilles cykelcomputeren til tallet og timen bygges så op til at der cykles efter X % af max watt. På denne måde får alle det samme ud af træningen uanset niveau.
Instruktøren oplyser på vores FB side hvornår der tages tests, og man skal regne med at det foregår i starten af sæsonen og midt i.

HOG "Indoor Cycling"